GOOGLE SØGEOPTIMERING

Man kan optimere sit website for at få del i den massive trafik som Google kan give din hjemmeside. Det er til det formål diverse SEO teknikker kommer i spil.

Man skal dog vide hvad man laver. Hvis Google opfatter et optimeringstiltag som spam kan det resultere i devaluering eller fjernelse af hjemmesiden fra Googles index. Konsekvenserne er indlysende. 

SEO/SØGEOPTIMERING

Kontakt

SEO kræver tid og tillid 

Typisk vil langt størsteparten af din website trafik komme via Googles 'organiske' resultater. 60-80 % af alle søgende klikker på de 3 første resultater i Google. Konklusionen er at befinder man sig ikke på første side af Google på vigtigste søgeord går man glip af ca. 90+ % af besøgende.

Der er mange der tror at de med et SEO bureau i ryggen kommer til at dominere søgeresultaterne. Men Googles søgealgoritmer er alt for intelligente og opfanger unaturlige tiltag som spam. Google har ditto implementeret human research for at kvalitetssikre deres søgeforekomster. Derfor er det lettere end nogensinde at købe sig fattig i SEO services i håbet om en top 3 placering på konkurrenceprægede søgeord - og man vil med stor sandsynlighed fejle. Overvej et øjeblik effekten af spammy linkopbygning udført af intetanende og ofte ukvalificerede udenlandsk bureau brugt som service provider for et dansk bureau. Ikke blot virker der useriøst - det kan også resultere i at din hjemmeside fjernes fra Googles index. Derfor er tillid og etik alfa omega.

Sørg for at få dokumenteret alle tiltag. God SEO practice er en struktureret indsats, hvor man målrettet opbygger kendskab og links til din side i et naturligt tempo.

5 gode råd til at søgeoptimere dit website

Hvis du gerne vil frem i Google eller andre søgemaskiner er dette 5 rigtig gode husråd:

1. ORIGINALT INDHOLD = KVALITET

Dublikeret indhold straffes af Google og det tilfører ikke internettet noget som helst værdi - vær original - det betaler sig!

3. OPTIMER META DESCRIPTIONS

Meta descriptions er det første en googler ser i Google før han evt. klikke på dit site link - så ja, det er ret vigtigt hvad der står!

2. BENYT DE SOCIALE MEDIER

Facebook, Twitter, Google+, Linkedin og  Youtube er alle vigtige kanaler til trafik - brug dem konstruktivt så vidt muligt.

4. OPTIMER SIDE TITLER & HEADINGS

Ved at flette nøgleord / søgesætninger naturligt ind i sidernes titler og headings betoner du hvad undersiden handler om.

5. UDFØR EN LANGSIGTET LINKOPBYGNINGSTRATEGI FOR DIT WEBSITE

Dette er den vigtigste faktor og samtidig den mest komplekse faktor for alle SEO kampagner - hver link dit site er som en stemme for dit website overfor Google og andre søgemaskiner. Husk Pkt. 1 - for uden originalitet og sociale medier får du ikke frivillige links i nævneværdigt omfang.

"Miserable failure" - SEO antikampagnen mod George Bush

For få år siden boede der som de fleste nok husker en fyr ved navn George i et hvidt hus i Washington, USA. På en tidspunkt fik George sig en overraskelse - for når man googlede:

"Miserable failure"

Så poppede hr. George Bush personlige profilside fra det hvidee hus op som en flot nr. 1.

… og selvom præsidenten ikke fandt det specielt flatterende måtte selv han erkende, at man ikke uden videre får Google til at tweake deres søgealgoritme for at censurere visse søgeresultater.
Som det ses af skærmbilledet ovenfor kunne Georgesåledes i mange måneder sole sig på førstepladsen af Google som det største flop... inden det lykkes at få resultatet censueret.

Så hvordan fik SEO George Bush på toppen af Google?

En gruppe SEO nørder var i månederne op til førstepladsen så lede og kede af George Bush's politiske gøren at de i protest besluttede at gøre noget aktivt. Så man iværksatte en viral optimeringskampagne, hvor man opfordrede alle der havde lyst til at linke til George's hjemmeside med anchor teksten "Misarable failure". Den var folk med på...

Så man skal ikke undervurdere SEO - specielt ikke effektiv viral linkopbygning!

Juliana.com oplevede ekstremt svingende Google placeringer på generiske søgeord som f.eks. "drivhus". Den ene dag var de i top 3 - den næste lå de helt nede på side 5 eller 6.

Problemet viste sig tæt forbundet med platformens håndtering af indhold. Efter rettelse og SE optimering gik der ikke mange måneder før at Juliana lå fast i top 3 - uden udfald.

    No items found.