KONVERTERING - STYR PÅ PERFORMANCE

Konverteringsraten er en "successrate" der måler hvor mange der f.eks. henvender sig via kontakt form, tilmelder sig dit nyhedsbrev, downloader din e-bog, klikker i dit nyhedsbrev, booker dit kursus/seminar, køber dit produkt, osv.

Flowet fra landingsside til mål kan optimeres. Udover en bedre konverteringsrate giver det også mere tilfredse besøgende, bl.a. fordi de hurtigere kommer fra A-Z.

OPTIMERING

Kontakt

Hvordan optimerer man så konkret sin hjemmesides konverteringsrate? Jeg har herunder listet en række mulige redskaber og tiltag til hjemmeside optimering :-)

SPOR, MÅL & RET

Med et online hjemmeside system evt. kombineret med Google Analytics får du overblik over dine besøgendes handlinger.

LANDINGSSIDE DESIGN

Veldesignede landingssider er alfa omega for udvikling af hjemmesidens evne til at konvertere godt. Se evt. tilbud på landingsside design her.

SPLIT TESTING

Split test er en metode hvor man måler sine besøgendes respons på flere varianter af en landingsside.

OPTIMER FLOW

Nogle gange skal den besøgende gennemgå nogle trin hvor du indsamler data. Flowet kan designes så færre falder fra...

KVALITET & TRYGHED

Er folk usikre ved din hjemmeside er der stor risiko for frafald. Der er flere måder som du kan imødekomme dette på.

SUPPORT & SERVICE

Hvis du servicerer dine besøgende godt - og bakker det tydeligt op smitter det positivt af på din konverteringsrate...